30 Aralık 2012 Pazar

TEŞEKKÜRLER 2012

Senenin son iki günündeyiz. Hepimizin elinde bir takım listeler bir yerden bir yere koşturup duruyoruz. Kimimiz aylar öncesinden hazırladığımız hediye listesini tamamlamaya uğraşıyor, kimimiz yılbaşı gecesi vereceği partinin hazırlıkları ile ilgili listeyi gözden geçiriyor, kimimiz de yeni yıl da arayacağı kişileri yazmakla meşgul. Ama sanırım herkesin elinde olan ve değişmeyen tek bir liste var ki o da ‘Yeni Yılda Yapılacaklar’ listesi.
Ben bu sene bir değişiklik yaptım ve ‘2013’te Yapılacaklar’ yerine ‘ 2012’de Yaptıklarım’ adlı bir liste yaptım. Bu listeye sadece 2012 yılının bana kattıklarını, öğrettiklerini yazdım. Listemde olumsuz, üzücü hiçbir olaya yer vermedim.
Öncelikle 2012 yılında hayatımı tamamen değiştirecek bir karar aldım ve aşık olduğum, hayatı paylaşmak istediğim insana ‘EVET’ dedim. ‘Ben’ yerine ‘biz’ demenin, aile kurmanın,  olaylara farklı yönden baksak da aynı yolda el ele yürümeye devam etmenin ne olduğunu öğrendim ve hayat yolunda öğrenecek çok daha fazla şeyin olduğunu gördüm.
Çok güzel, çok sıkı, çok sağlam bir dost edindim bu yıl. Yavaş yavaş, adım adım ilerledik (buna sabah yürüyüşlerimiz dâhil J ), hayatımın en özel anlarından birine tanıklık etti, gelinliğimi giydirdi (sıra şimdi bende ), ufak anlaşmazlıklarımız oldu, karşılıklı konuşup daha da sağlamlaştırdık aramızdaki dostluğu, komik anılar biriktirme başladık bile. Umarım ilerde torunlarımıza anlatacak daha çok anımız olur.
Bu yıl kendim için çok özel bir şey yapıp Aret Vartanyan’ın YAŞAM ATÖLYESİ'ne başladım. Atölye benim için kendimle, etrafımdakilerle, hayatın kendisiyle ilişkimi sorguladığım, kendimle yüzleştiğim, sorularıma cevaplar arayıp bulduğum sığınağım oldu ve olmaya devam ediyor. Bunların yanında bir de bonus olarak harika arkadaşlar edindim, zenginleştim.  Mihrican, Esin, Meltem, Ayşe, Zerrin, Deniz, Ümit, Çiğdem. Hepinize çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız.
Minik yeğenimin beni ‘Raykuuuş, kuşkuşkuş’ diye çağırmasının, bir gülümseyişinin dünyalara bedel olduğunu taa kalbimde hissettim bu yıl.

12 senelik öğretmenlik mesleğimden vazgeçip farklı bir yönde ilerlettiğim işimi bu yıl daha da büyüttüm. Öğrencilerimin sayısı arttı, farklı seviyelerden ve yaş gruplarından da öğrencilerim olmaya başladı. Kendi işimi yapmanın mutluluğunu ve gururunu yaşadım.
Peki, hiç mi kötü bir şey olmadı bu yıl? Oldu! Çok fazla olumsuz, üzücü şey yaşadım 2012’de. Ama şimdi anlıyorum ki geçmişte yaşadıklarımızdan çok şu an elimizde olanlar önemli. Bakmamız gerekenler geçmişte yaşananlar değil şu an, burada avuçlarımızın içinde olanlar. Sağlığın ne kadar önemli olduğunu ve çoğunlukla da kendi sağlığımızı kendimizin bozduğunu yaşayarak öğrendim bu yıl. Arka arkaya yaşadığım iki tatsız olayla, yaşım kaç olursa olsun ailem olmadan hayatın tadının tuzunun olmayacağını bir kez daha anladım.

2012’de öğrendiğin en önemli şey ne mi? SEVMEK.
Evet! Kendimi sevmek, kendime değer vermek ve saygı duymak bu senenin özetidir benim için. Ve fark ettim ki ben kendimi sevdikçe, değer verdikçe dünya da daha sevilebilir, daha yaşanılabilir bir yer oluyor. Bu nedenle 2012’den bana kalanlara bakıp şükrediyorum ve aynada kendime gülümsüyorum. Hepimize sevgi dolu şahane bir yeni yıl diliyorum.
 


 


12 yorum:

  1. Hayatı yakalamak bu iste , acılardan sonuc çıkarabilmek , mutlu anları ölumsuzlestirecek olan dostlar ile paylaşmak ve biz olabilmek . Çok güzel özetlemiştim dolu dolu yaşadığın an'larını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Çağlar. Bu an'lar 2013'te daha da çok olurlar umarım hayatımızda.

      Sil
  2. Kacirdiklarimiza yanmak yerine kacirmamaya ozen gostersek daha yasanabilir olurdu hersey, cunku biz dunu dusunup, yarini planlamaktan bugunu kaciranlardaniz aslinda. Bu uc ayda en fazla ogrenip, hayatima uyguladigim sey bu oldu. Kalemine saglik iyi ki varsin.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir yazı olmuş Raykuş kuşkuşkuş :))
    okumaya doyamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni ne kadar mutlu ettin bu güzel yorumunla bilsen canım arkadaşım :)))
      2013 hep güzelliklerle dolu olsun sizin için

      Sil
  4. Raykacım...
    Samimi ve candan yazın içimi ısıttı:))
    Bir kalbe taht kurmanın, sıradan hayat yasayıp, dünyanın
    en seçkin insanı olmabilmenin tek yolu bu galiba SEVMEK
    Canım arkadaşım; 2013'te de IŞIĞIN PARLASIN

    YanıtlaSil
  5. Meltemcim canım benim çok teşekkür ederim. 2013 HEPİMİZ için harika bir yıl olacak :)))

    YanıtlaSil

  6. Raykuş'um eline, gönlüne sağlık. Ben henüz bir liste bile yapamadım, yoğunlaşamadım. Bugün kesin yapacağım.
    Benim de bu sene hatırladığım en güzel olaylar sizleri tanımak ve yurt dışı seyahatleri oldu. 2013'te sizlerle unutulmaz güzel olaylar yaşayacağımızı biliyorum. Seyahatlere devam, inşallah 3 kişi olarak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydi bekliyoruz :))
      Güzel yorumun için ayrıca teşekkür ederim canım benim.

      Sil
  7. Ne güzel bir yazı olmuş samimi,içten, sıcacık.Güzel bir yıl olsun senin için 2013. Sevdiklerinle beraber olduğun, güzel anılar biriktirmeye devam ettiğin ve gözyaşının sadece mutluluktan aktığı.Nice güzelliklerle dolu bir yıl :)) Altesim olarak kalbinden dilediğin tüm dileklerin gerçekleşmesini diliyorum bu yıl senin için güzel insan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahveye bekliyorum kalbi güzel insan:)
      Yeni yıl hepimize çok uğurlu gelsin .
      Sevdiklerinle sağlık, huzur, neşe ve sevgi dolu bir yıl geçirmeni dilerim :)))

      Sil

Yorumlarınızı okumak benim için büyük keyif. Her zaman beklerim :))